نشست استاندار خراسان رضوی با دختران نخبه استان روز «شنبه» به‌عنوان روز تعطیل، جایگزین «پنجشنبه» شد وزیر خارجه بر تسریع اجرای توافقات روسای جمهور ایران و تاجیکستان تاکید کرد سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیک خبرداد فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: امنیت پایدار سطح کشور مدیون جانفشانی‌های شهدا است آیت‌الله علم‌الهدی: مادر محور هویت‌آفرین خانواده است | تربیت و انسان‌سازی، رسالت ذاتی هلال احمر فرمانده نیروی زمینی ارتش: برآورد کرده‌ایم انسداد مرز شرق کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد سرلشکر موسوی در مشهد: با عملیات وعده صادق و طوفان‌الاقصی عمر رژیم صهیونیستی زودتر به پایان خواهد رسید + ویدیو نماینده تل‌آویو در سازمان ملل: آیا اکنون زمان مناسبی برای اعمال محدودیت‌ بر تسلیحات اسرائیل است؟ تروریست‌ها هفت کارگر پاکستانی را در گوادر کشتند دیدار جمعی از قاریان قرآن عازم حج تمتع با رهبر معظم انقلاب اسلامی + فیلم آیت‌الله علم‌الهدی: تولد فرزند، نقطه عطف زندگی زناشویی است | «فرهنگ‌سازی» و «حمایت»، دو راه حل بحران افزایش سن ازدواج طرح سامان‌دهی کارکنان دولت یکشنبه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود تمایل ۵ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اردوغان: اسرائیل در تلاش است جنگ را به کل منطقه گسترش دهد آمادگی ۱۸ هزار و ۶۰۰ عامل اجرایی برای برگزاری دور دوم انتخابات در خراسان‌رضوی + فیلم سخنگوی وزارت خارجه روسیه: زلنسکی خائن است رئیس‌جمهور چین وارد بوداپست شد اعتراف بایدن به استفاده از بمب‌های آمریکایی برای کشتار غیرنظامیان در غزه وزارت ارتباطات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی به صورت هوشمند خبرداد
سرخط خبرها

منظور: نمی‌توان به صورت جزء جزء برای اتباع تصمیم‌گیری کرد

  • کد خبر: ۱۸۹۹۲۴
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
منظور: نمی‌توان به صورت جزء جزء برای اتباع تصمیم‌گیری کرد
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: این‌که ما با مهاجران و اتباع چگونه تعامل کنیم باید در یک چارچوب و با نگاهی جامع دیده شود. نمی‌توان به صورت جزء جزء برای اتباع تصمیم‌گیری کرد بلکه باید تمام مسائل اتباع در یک بسته جامع دیده شود.

به گزارش شهرآرانیوز، داوود منظور در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به الزام پوشش بیمه سلامت برای تمام اتباع قانونی مقیم کشور باز می‌گشت، بیان کرد: اکنون حاکمیت در مورد اتباع در حال تصمیم‌گیری است. این‌که ما با مهاجران و اتباع چگونه تعامل کنیم باید در یک چارچوب و با نگاهی جامع دیده شود. نمی‌توان به صورت جزء جزء برای اتباع تصمیم‌گیری کرد بلکه باید تمام مسائل اتباع در یک بسته جامع دیده شود.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر اکنون براساس قانون، اتباع خارجی باید بیمه‌نامه داشته باشند که تمام بیماری‌های احتمالی آن‌ها در مدت اقامت‌شان در ایران مشخص باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد: ممکن است موضوعی که اکنون در لایحه برنامه برای الزام پوشش بیمه سلامت تمام اتباع دیده شده جزئی از برنامه حاکمیت در خصوص اتباع نباشد. ابعاد این موضوع باید به صورت جامع‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

در نهایت نمایندگان این بند از لایحه برنامه را به منظور رفع ابهام به کمیسیون تلفیق ارجاع داد.

هرگونه افزایش قیمت سیگار انگیزه قاچاق را افزایش می‌دهد

منظور در ادامه بیان کرد: دوستان حوزه سلامت ملاحظات درستی را در این حوزه مطرح می‌کنند که باید مورد توجه قرار گیرد. درست است که ما باید عوامل بازدارنده‌ای ایجاد کنیم تا مصرف دخانیات در کشور کاهش یابد، اما اگر بخواهیم کاهش مصرف دخانیات را صرفا از روی عوامل قیمتی دنبال کنیم و میزان مالیات را افزایش دهیم ممکن است به هدف مورد نظر نرسیم.

وی در ادامه اظهار کرد: هرگونه افزایش قیمت سیگار در داخل کشور انگیزه قاچاق را افزایش می‌دهد. همانطور که اکنون انواع سیگار‌های مختلف در داخل کشور به صورت قاچاق وجود دارد. اگر ما قیمت رسمی سیگار را در کشور افزایش دهیم بازار غیررسمی سیگار توسعه می‌یابد که خروجی آن نیز بی‌انضباطی در اقتصاد خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد: بخش بزرگی از جامعه دخانیات مصرف می‌کنند و اکنون این مصوبه مجلس شورای اسلامی این پیام را مخابره می‌کند که شرایط تورمی است و ثبات برهم می‌ریزد. از سوی دیگر در بحث مالیات سیگار ما قانون دائمی داریم. در قانون مالیات بر ارزش افزوده نحوه افزایش مالیات سیگار دیده شده است. در بودجه سنواتی نیز این موضوع دیده می‌شود. این بند ماهیت برنامه‌ای ندارد

در ادامه نمایندگان با این بند از برنامه موافقت کرده و لذا قیمت سیگار و سایر محصولات دخانی در طول اجرای برنامه هفتم توسعه افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->